Zakończyliśmy pierwszy etap szkoleń online, podczas których uczyliśmy się... jak rozmawiać. Wyłapywaliśmy nasze nawyki komunikacyjne, które nie sprzyjają dobrej rozmowie. Poznawaliśmy różnice między prowadzącym, facylitatorem a moderatorem rozmowy. Pracowaliśmy również nad organizacją spotkań dla mieszkańców – spotkań, podczas których będziemy mogli porozmawiać.
Przed nami jeszcze wsparcie tutora, który pomoże nam zaplanować pierwsze spotkanie, a także warsztaty stacjonarne w Radziejowicach. Tam przećwiczymy każdą z wyżej wspomnianych ról. A już w grudniu, w budynku Dworca PKP w Niedrzwicy Dużej...Nie, jeszcze tego nie zdradzimy. Napiszemy wkrótce. Tymczasem przypomnimy tylko, że projekt służy utrwalaniu zwyczaju dobrej rozmowy w lokalnej społeczności i podzielimy się fragmentem publikacji o zasadach dialogu.
Realizatorem przedsięwzięcia "Jak rozmawiać? Wspieranie umiejętności informacyjnych jako podstawowej kompetencji świadomego obywatelstwa w demokracji uczestniczącej" jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Projekt finansowany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele - Fundusz Regionalny.
https://jakrozmawiac.org.pl/
https://frsi.org.pl/
https://aktywniobywatele-regionalny.org.pl/